رفوی فرش سوخته ماشینی و دستبافت را به ما بسپارید

رفو کردن فرش یک تکنیک تخصصی است که آمیزه ای از مهارت و هنر شریف اوغلی است. برای اینکه محل رفو دیده نشود، لازم است تا با ظرفات هر چه تمام تر محل آسیب، ترمیم شود. این کاری نیست که بدون تجربه و مهارت بتوان انجام داد. افرادی که در این حرفه شاغل هستند همگی از متخصصین صنعت فرش بافی به حساب می آیند. با رفوی فرش می توان آثار همه آسیب های قبلی را از بین برد و طول عمر فرش را افزایش داد

. به طور کل به فرآیند ترمیم و تعمیر فرش ماشینی و ترمیم فرش دستی رفوگری فرش گفته می شود. عملیات رفوگری فرش دستی و یا تعمیر فرش دستی کاملا تخصصی است از این رو برای ترمیم فرش پوسیده و رفوگری فرش سوخته، رفع پارگی فرش ماشینی یا تعمیر شیرازه فرش باید نهایت ظرافت و دقت مخصوصا در رفوی فرش دستبافت به کار گرفته شود. اگر به دنبال آموزش رفوگری فرش دستبافت و آموزش رفوگری فرش سوخته هستید باید بگوییم که خدمات رفوگری فرش دستبافت از هنرهای زیبایی است که دست کمی از بافندگی ندارد و باید زیر نطر متخصصین آموزش های لازم را ببینید.

با توجه به ارزش مادی و معنوی فرش های ایرانی به ویژه رفوی فرش دستبافت، هزینه رفو فرش دستبافت ناچیز محسوب می شود. اما در کل می توان اینگونه بیان کرد که قیمت رفوی فرش ماشینی از قیمت رفو فرش دستبافت کمتر خواهد شد .

رفوگری فرش چیست و چه زمانی به رفو کردن فرش نیاز است؟

ترمیم و مرمت فرش برای رفع کجی، پارگی، پوسیدگی و سوختگی فرش را رفوگری فرش می گویند. معمولا برای تعمیر فرش از ریشه بافی، تعمیر شیرازه فرش استفاده می شود و اگر حجم ایرادات بسیار بالا باشد باید از روش های مرمت فرش دستی و ماشینی به صورت تخصصی بهره برده شود. مواردی مانند رفو فرش پوسیده و رفوی فرش سوخته تنها با کمک از هنرهای رفوگری فرش به صورت تخصصی انجام می شود.

رفوکردن فرش هنری است که بعد از قالیبافی ایجاد شده است. می توان اینگونه بیان کرد که این دو مورد مکمل هم هستند و تنها افرادی را می توان رفوگر نامید که تسلط بر هنر بافندگی فرش نیز داشته باشند. قیمت رفو فرش در مقابل ارزش فرش بسیار ناچیز است پس اگر نیاز به رفو فرش ابریشمی و گرانبها دارید برای انتخاب رفوگر خود باید نهایت دقت را به کار بگیرد. هزینه رفو فرش سوخته قدیمی دستباف با هزینه رفو فرش ماشینی کاملا متفاوت است

همین الان با ما تماس بگیرید:

02144826882

نظر بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید:02144826882